Caves :: Пещерите в България :: Информация за Снежанка

Търсене:

ВХОД | Регистрация | Начало | Списък пещери | Карта на България с пещерните райони | Галерия | Карти | Форум

Снежанка

БФСп N: 1960
Населено място: гр.Пещера, общ. Пещера, Пазарджишка област
Обща дължина: 368
Денивелация: 18
Дълбочина минус: -18
Изкачване плюс: 0
Достъп:Пещерата е с охраняван достъп!
GPS координати: E 24° 16' 30.72", N 42° 00' 40.68" - Без датум
Източник: от архив - 2004-2005г., вероятен датум - Пулково.
GPS координати: E 24° 16' 30.72'', N 42° 00' 40.68''
Координатът няма източник. Координатите без източник може да съдържат умишлена грешка.
О П И С А Н И Е
Сайтът вече действа на принципа на отворена енциклопедия. Всеки от вас може да добави описания след регистрация.

Моля, регистрирайте се.

1 описание от потребител на сайта

dzver - Веселин Николов 03.09.2007
Източник:

Тази пещера има и описание, останало от стария сайт, но то не е достъпно за вас.

Снимки: 158

Страници: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 31 32 Следваща
карта

Добавете своя снимка за Снежанка

Коментари, разкази, истории, допълнителна информация

Дени - нерегистриран04.06.18
Снежанка и леля Любка
Вчера с една приятелка посетихме пещерата и се запознахме с въпросния "звяр", "гид", "екскурзовод" или с други думи - просто леля Любка.

"Снежанка" е една наистина доста интересна пещера. Състои се от 5 камери, но една от тях не е достъпна, тъй като посещението на туристи може да я увреди, но въпреки това, аз не се чувствам ощетена от пропуска да я видя, защото и всичко друго в нея си струва.
Вътре има различни образувания, съединения на варовици с минерали и метали и съответно цветове. Това е пещерата с най-много образувания в България.
Единственият проблем, срещу които се изправихме беше ужасният начин да стигнем до нея. След като се отбихме от главния път последваха няколко стотин метра на молитви - колата ни да оцелее до крайната точка (ако имате оф-роуд автомобил всичко ще е наред). След каране с 0.06 км/ч и слизане от колата на всеки няколко метра, за да изхвърляме камъни от пътя, стигнахме до паркинг след който дойде и частта с ходенето. Пътеката е лека и хумористично маркирана, така че 20-те (ако не сте пушачи или с пушачи 10) минути път не трябва да се считат за проблем.
Когато стигнете горе трябва да изчакате (ако не сте си преценили времето) да дойде времето за посещение.
Стигнете ли до тази част има огромен шанс да се запознаете и с доста коментираната Любка Петрова.

На пук на всички коментари за нея, аз ще кажа, че тя е една Уникална жена. За щастие ние имахме възможност да се поговорим с нея и след като излязохме от пещерата и да научим доста в сферата и на геологията и на историята (все пак говорим за район събрал и попил толкова много събития, история и култура, че би било срамно да не се поинтересувате). Жената с огромна охота реши да отдели от времето си, за да ни даде допълнителна информация относно видяното, посъветва ни накъде да продължим пътешествието си и какво да видим
по пътя за дома.
За тези от вас, които смятат, че не тя не разказва интересно - ако вие не се интересувате от пещери, геология и природа - няма как да ви стане интересно, каквото и да ви каже тя - все едно да говориш за висша математика на литератур, пък и вътре всичко е въпрос на въображение.
Също така, нито веднъж не я чух да се сопне на някого. Направи забележка на едни ужасно шумни ученици да пазят тишина, но не мисля, че имаше нещо нередно в това.
Да, не говореше твърде ентусиазирано на цялата училищна група, която наброяваше поне 30 хлапета, но на по-заинтересованите хора обясняваше всичко с огромно желание и много подробности - и я разбирам. Все пак, ако и аз работя на такова място с любов като нейната и аз ще предпочитам да не се занимавам с малки псуващи и нагли деца.
И аз, и приятелката ми сме впечатлени от красотата и на пещерата и на жената. Цялата тази област е едно изключително живописно място, събрало в себе си история, култура, емоции, колкото не можех и да си представя.
Ако се чудите къде да прекарате времето си - просто си заслужава да отидете. Запознавайте се с възможно най-много хора, защото в тях се крие красотата на всеки град - в техните истории и души.
Аз с удоволствие ще продължа да изследвам тази част на България и може би с още по-голямо удоволствие ще се срещна отново с невероятните хора, които вече срещнахме по пътя си. Включително леля Любка! :)

ip: 213.191.188.*

Аз нерегистриран - нерегистриран29.08.15
снежанка
на 27.08 2015 год. група пенсионери посетихме пещерата снежанка ,очаровани бяхме всички от това което видяхме.Аз за първи път виждам такава красота. Екскурзовод ни беше един много мил млад човек , който беше много внимателен и старателен , обясняваше всичко и ние с интерес го слушахме. Да, точно такива трябва да бъдат екскурзоводит
Посетете я няма да бъдете разочаровани .

ip: 88.213.198.*

антъни - нерегистриран21.04.15
Пътя е затворен
От зимата има срутване и да се стигне до пещерата се върви 3-4 километра по шосе след което има още 800 метра пътека. Ние бяхме с малко дете и възрастна жена и ни бяха необходими 3 часа да стигнем. Пещерата е красива но ние бяхме твърде изморени. Лелката не пожела да ни изчака 2 минути въпреки че ни видя че сме съвсем близо и влезна без нас. И без това обясненията бяха поднесени много безинтересно. За такава малка пещера е прекалено да взимат по 5. Поне да разчистят пътя! GPS-а който е даден тук на мене ми излезна много по близо до пътя иначе никога нямаше да тръгнем!

ip: 82.103.112.*

ceco24.04.14
Panta rhei (Всичко тече) ...
Бат Георги, чети и датите на коментарите - негативните са от преди повече от три години! Може отдавна да са сменили екскурзоводите ...

ip: 213.191.204.*

Бат Георги - нерегистриран19.04.14
Пещерата е много красива , заслужава си да се посети въпреки всичко ! ;)Красотите където ще видите там просто няма къде другаде да се видят ! ;) Чета коментарите по-горе за гидовете , абе стабилни са незнам защо такива впечатления са ви останали ! :D

ip: 95.42.172.*

ММурджева - нерегистриран04.10.11
снежанка
Много хубава пещера.Аз одавна не бях влизала в пещера, но тази много ме впечетли ескурзовода ни беше много добър с негова помощ видяхме много от образованията. пожелах ме си пак да отидем.Но и на леденика бих отишла с голямо удоболствие. България е хубава и трябва да се види всичко.

ip: 95.43.53.*

С.Стоянова - нерегистриран09.12.10
Който си е роден с късмет... ;)
Здравейте!Попадайки случайно на вашите коментари,съм крайно изненадана от това,което прочитам..Явно сме имали голям късмет при посещението си на тази вълшебна пещера.В началото на септември,с приятелят ми съвсем инцидентно решихме да посетим пещерата и разбира се- не бяхме съвсем подготвени.:) Горе ни посрещна приятно и мило младо момиче,а гид в пещерата беше още по-приятен младеж.Осигуриха ми и връхна дреха,за което съм им много признателна.
Туй то..Пещера "Снежанка" грабна сърцето ми и планирах в началото на пролетта отново да я посетим,но след всичко което прочетох тук,съм силно разколебана..

ip: 77.236.189.*

Зорница - нерегистриран11.09.10
пещера Снежанка - очаровани сме
Днес решихме да посетим пещера Снежанка. Въпреки лошото време, цялата компания се съгласи, че усилията ни да достигнем пещерата са си стрували. Залите са пълни с интересни образувания, остава човек да позволи на въображението си да се прояви, за да се почувства наистина като в приказките :) Виждам отрицателни мнение за жената - гид. Лично нас ни посрещна много мило, направи ни кафе и чай, след като попитахме дали може да се стоплим някъде. Гид в пещерата ни беше Николай, който се справи отлично с обясненията и успя да задържи вниманието ни. По-късно проведохме интересен разговор на тема - красотите на България. Препоръчвам посещението на пещерата на всички и се надявам да останат с приятни впечатления от екскурзията :)

ip: 78.130.238.*

Явор - нерегистриран28.08.10
Кво искате бе хора-тва е България.....Миналата седмица заведох там приятели от Германия,които ми бяха на гости и.....о,свещена простота-тая неандерталка направо ни разби!Видях се в чудо бред недоумяващите ми приятели.Как да обясниш на един цивилизован човек,че на може да запали цигара,понеже е забранено,но същия този бизон,който е закачил забранителните табели с цялата си наглост седи разкрачена като хулиган и.....ПУШИ!Гледа ни сякаш сме престъпници,а на всеки наш въпрос-"Има си лекция вътре".Съвършенно арогантно поведение!Не може да зимаш парите на хората,а да се държиш с тях по подобен начин!Толкова бях възмутен и засрамен пред приятелите си.БТС ВЗЕМЕТЕ МЕРКИ!!!!!!!!!!!!!!!

К.Димов - нерегистриран25.08.10
Тая екскурзоводка е станала по-голяма атракция от самата пещера.Колко жалко...Хората,от които зависи да вземат мерки по въпроса,защото в противен случай вредят не само на собствените си интереси,а на красотите на България и на родолюбивите посетители,който не са се дръпнали от другия край на страната за да търпят арогантното поведение на самозабравилата се и вживяла се в ролята на командир сприхава госпожа!

Toni - нерегистриран24.08.10
bezobrazie
Potresen,otvraten,izumen a bqh i vbesen.....taq tupa svinq-slonicata"gid" e za edin zdrav hubav boi!

Живко - нерегистриран13.08.10
снежанка
Преди няколко дни посетихме пещерата и се уверихме колко е красива.Няма по-хубава от нея в цяла България.Изкачихме пътеката за 20,а не 40 мин. както е указано в табелата на паркинга.Самата пътека не е тръдна,но деневилацията е по-голяма.Горе ни посрещна не особено дръжелюбно една доста пълна госпожа,навъсена и с цигара в ръка.Отговори ни сопнато на няколко наши въпроси.Но явно вече си беше намерила жертви,защото вече спореше и се караше на други посетители.После излезе екскурзоводът с група от пещерата,та от него съвсем човешки се осведомихме.Но оказа се за наше съжаление,че именно навъсената госпожа,ще разкарва нас.Говори с такъв патос,че все едно рецитира Шипченската епопея на 3-ти март.:))Тази госпожа,ако работеше някъде на гише или каса с тоя заядлив нрав и кавгаджийски тон,отдавна да е изхвърчала.

В.Генов - нерегистриран29.07.10
снежанка
Ние сме много доволни от посещението си.Действително нас ни разведе едно момче,а не прословутата госпожа.Явно сме имали късмет:) Но найстина той се държа много любезно и може да поднесем само адмирациите си към него.Що се отнася до пещерата-много е красива-когато слизаш надоло по стълбите ти се струва,че навлизаш в един нереален,приказен свят.

Миглена - нерегистриран19.07.10
персонал Снежанка
Изключително красива природна забележителност, невероятно живописна
пътека до пещерата И изключително негативен и неприветлив "персонал" в
лицето на Любка Петрова -билетопродавачка и вероятен "гид", Грубото
поведение и отношение на "стопанката" на пещерата, защото точно като
такава се изживява ни отказа да посетим самата пещера...
БТС, вземете мерки и уволнете или превъзпитайте персонала си !
Аман от простотии !...

ip: 85.187.32.*

М. Гачевски - нерегистриран24.06.10
Персонал за Снежанка
Здравейте,
Вчера 23.Юни 2010 и ние станахме част от хората които са се запознали с така наречената Г-жа Екскурзоводка. За сажеление впечетленията ми от хубавите образувания в пещерата остават на заден план и направо избледняват изместени от спомена ми за обслужването и хокането на въпросната госпожа. Незнам кой и как я е направил Гид ако ваобще знае какво значи това де и ако ваобще е учила нещо сварзано с туризма, но виж за надзирател в някои зандан става. Патоса и на обеснение кой кога и как е открил пещерата и кое образувание на какво прилича беше меко казано груб. А обслужването като цяло липсваше. Чувствахме се виновни че сме прекъснали следобедната почивка на персонала. Според мен би било по добре ако пещерата бъде затворена, поне докато се намери по добър стопанин и екскурзовод. Така няма да безпокоят Госпожата анти-екскурзовод заблудените туристи които са си мислели че след като се изкачат по непотдържаната и необезопасена пътека ще получат даже и позволение за снимане в пещерата. След като бяхме грубо предупредени и дори заплашени с глоби и след изказаното ни възмощение от наша страна , на някои отбрани хора от нас ни беше предложено да си закупим снимки от по 1 лев броиката, е разбира се без касова бележка. А за рекламни материали които искахме да си зкупим или брошурки със снимки на пещерата разбира се такива не саществуваваха там. Не знам кои е началник на Госпожата но ако тя ми беше служител нямаше да баде и един ден на работа при мен. Останах с впечетлението , че въпросната госпожа си е купила пещерата и така тя решава как да бъде стопанисвана и кои може да я посещава. Разбира се че съм съгласен че не на всякаде може да се снима но понеже ни беше даден пример с Европа, бих и обеснил на въпросната анти-екскурзоводка че обикновено в Европа забраната се отнася за професионална снимачна техника-това първо, и второ навсякаде има сувенири рекламни диплянки със снмки които правят безмислено опитите от наша страна да си правим снимки вътре във въпросния обект. Жалко е наистина как хора които явно са второ поколение изправени и не са напускали своята пещера започнат да поучават хора за които нищо незнаят и все пак може би са пообиколили доста места навсякаде по света. Не искъм да си и помисля как ли се отнася въпросния персонал с чужденците решили да посетят пещерата, ако въобще ги има де. Бих се радвал още веднъж да посетя пещерата, но ако ми бъде екскурзовод някои наистина позитивен човек които ще ми даде възможност да се поинтересувам и от други факти свързани с пещерата а не да ми показва "сърдития бухъл" или "кукумявката". В крайна сметка достатъчно ми е развита фантазията за да преценя сам кое на какво ми прилича. За съжеление след вчерашното ми посещение останах с развалено настроение до края на деня заради негативната енергия на човек който не става за тая работа най-малко пък да показва красотите на България. Остава ми надеждата че един ден ще се върна по тези места и наистина ще се наслъдя на красотите на пещерата. Кои знае пък понякога стават чудеса и току виж сменили въпросната Г-жа Екскурзовод "Пазител на красотите на България".
С наи-добри чувства и пожелания за успех към всички решили да посетят пещерата: М. Гачевски

ip: 87.126.82.*

>> Следваща страница коментари и разкази >>

Добавете каквото искате, но моля ви - спазвайте добър тон! Ако обичате, ползвайте кирилица!
Тема:
Автор:

Сайтът е в режим "Уики" и от тук нататък в него ще се напрупва информацията, която имате желание да споделите.

Време: 5 милисекунди, изпълнени 7 заявки.

Сайтът е достъпен на адрес caves.4at.info.