Caves :: Пещерите в България :: Истории и коментари

Търсене:

ВХОД | Регистрация | Начало | Карта на България с пещерните райони | Галерия | Карти | Форум

Коментари, разкази, истории, допълнителна информация

a_koychev - Темната дупка01.03.06
Денивелацията...
Дадените -38 са общата денивелация на дупката - от входа до най-ниската й част, а не само на отвеса. А иначе след видимите 10-15 м. от него има още надолу.

lescargot - нерегистриран - Манастирище 403.01.06
Без тема
Параклисът "Св. Никола" е след разклона за Каменица в посока към с. Смолско на голямото спускане от лявата страна. Пред него има широка поляна, удобна за паркиране, и голяма чешма (да не се сбърка с чешмата, която е по-надолу по пътя от дясната страна). Точно от другата страна на пътя, има два бора и развалини на стара постройка. Точно при тях надолу към реката тръгва едва забележима пътечка, минаваща покрай пещерките.

lescargot - нерегистриран - Манастирище 429.12.05
На Живко
Аз лично не зная, но преди време Алексей ми показваше една книга с по-подробни данни за пещерите там и рисунките в тях, представени за автентични.

lescargot - нерегистриран - Манастирище 429.12.05
Манастирище
Манастирище е между селата Байлово и Смолско. Движейки се от първото към второто (общото разстояние е ~13 км.) след 7-8 км.

lescargot - нерегистриран - Манастирище 428.12.05
За Иван Йотов
Поделението да не те плаши - доста е далеч и не се занимава с въпросните дупки.

lescargot - нерегистриран - Манастирище 428.12.05
Манастирище
Достъпът все още е свободен. Поне допреди две години, но не ми се вярва да се е променило нещо оттогава досега.
Лошото е, че свободният достъп се е отразил доста негативно на пещерките.

lescargot - нерегистриран - Маноилова дупка19.08.05
Manuilovata
Ако някой се запъти натам, ето още малко инфо за намиране на входа:

Ако приемете за отправна точка входната табела на с. Осиково, след 2200 м. вдясно, при един ляв завой с ъгъл около 140 градуса, се отбива каменист горски път. Тръгва се по него и след около 10 минути се стига разклон. Хваща се левия път. Пътят е приятен и нестръмен и върви по левият географски склон на Рибновското дере. След като набирането на височина свърши има около 100-200 метра ходене по равно и пътят започва леко да спуска, докато стигне реката. Там я пресича и трябва да се отделим от него, тръгвайки по дерето надолу. В началото е равно и има пътечка покрай потока. Постепенно дерето става скалисто и се появяват признаци на окарстяване. Спускаме се по дерето, докато вляво, в една скаличка стигнем скална халка с диаметър 50-60 см. Заобикаляйки тази скаличка /може и през халката/ стигаме до входа на Мануиловата пещера. Той е вляво, на около 5 м. над нивото на потока, и е лесно забележим.

ip: 194.12.242.*

Сайтът е в режим "Уики" и от тук нататък в него ще се напрупва информацията, която имате желание да споделите.

Време: 0.03 секунди, изпълнени 5 заявки.

Сайтът е достъпен на адрес caves.4at.info.