Caves :: Пещерите в България :: Истории и коментари

Търсене:

ВХОД | Регистрация | Начало | Карта на България с пещерните райони | Галерия | Карти | Форум

Коментари, разкази, истории, допълнителна информация

sasho_ - Академик21.10.14
Описание на пещерата
Пиша докато ми е още прясно. След входа идва и преминаване през едно малко тесняче в ляво на което има малък задънен проход посока нагоре. Пещерата продължава на ляво където следва част, на която някои и викат каньон други по друг начин, но се налага да се подпираш на двете страни на цепнатината за да я преминеш напред. Следва преминаване по сравнително лесен участък кудето има леко изкачване (като стъпало) в ляво от него се наблюдава много малко синтрово езерце. Вдясно от това стъпало се стига до малко по широко място в края, на което се чудихме на къде да продължим, понеже в ляво имаше задънено разклонение, а леко в дясно и нагоре труден тесняк. Пътя беше напред и успореден на този отдясно. През серия от тесняци, на които се забавихме малко повече следвашеуширение където се събрахме.След него се стига до никъде (поне в настоящия момент) поогледахме се в "края" имаше леки съмнения за продължение но уви. В едната посока "вляво" беше задънено, в средата (отвор позволяващ да се погледне нагоре) се виждаше някакъв винкел и ламарина върху него!!!!! странно да. Казаха, че е дъно на стара къща. В дясно и надолу също беше задънео.
Тръгнахме да се връщаме сравнително разочаровани от късия преход.
Обаче, ако си спомняте каньона(цепнатината), за които говорех по горе там беше разковничето. Спуснахме се долу и попаднехме в друга серия от тесняци, от който и така нареченият "кучият гъз" на снимките. След него има уширение в което може да се изчакате. Разклонява се на две посоки. Вляво се пълзи около 70-100 метра по много приятен пясък и се стига до малка заличка със преминаваща в нея река, която влиза в сифон. Вдясно от уширението, за което говорих се минава през малък тесняк следва уширение , където се върви прав и нормално след, което има стъпало над дупка от която се чува да преминава реката. После в дясно е тесняк и недалече от там е голямата и прекрасна зала през, която минава реката. Там приключихме нашата експедиция. И след приятната разходка тръгнахме наобратно, където имаше малко затруднения на излизане - не през "кучия гъз", а след него където тесняка също е доста труден и хлъзгав в посока на излизане.
Това си спомням и дано свърши работа на някой.

ip: 188.126.13.*

Сайтът е в режим "Уики" и от тук нататък в него ще се напрупва информацията, която имате желание да споделите.

Време: 0.03 секунди, изпълнени 4 заявки.

Сайтът е достъпен на адрес caves.4at.info.